Egen styrkeøkt | Gym | Idrettsfag

Utdrag
Før man starter en økt er det svært viktig å varme godt opp. Når man sykler beveger man for det meste beina, men du får også bevegt magen. Derfor er sykkel et glimrende oppvarmingsmiddel, og dessuten får du trent kondis.

Nå er kroppen varm og snart klar for å starte økten. Ved å legge til en mauellvekt i hver hånd blir det tyngre å sykle, men nå får også armene bli jobbet litt med. Fortsett å sykle i 3-5 min med manuellvekter, slik at hele kroppen inkludert armene er godt forberedt til økten som er tilpasset hele kroppen.

---

Start i oppreist posisjon.
Gå ned i knebøy med hendene i bakken.
Hopp bakover med beina slik at du står i startposisjonen til en armheving. Ta en armheving og hopp raskt opp i knebøyposisjonen. Deretter hopp opp og land i en oppreist posisjon.

---

Sitte med strak overkropp inntil veggen og bena i 90 grader.

jogge lett frem og tilbake noen ganger.


Tøying av de musklene vi har brukt (bryst, mage, lår, rumpe, legg, bein).

Få gratis tilgang til oppgaven

Last opp en av dine egne oppgaver og få tilgang til denne. Det tar bare 2 minutter