Egentrening | Kroppsøving oppgave

 

Mål for egentrening:

  • Oppvarming/løping
  • Styrketrening
  • Uttøying

Innhold
Egentrening 1
Egentreningsøkt 2
Egentrening 3

Utdrag
Jeg var på svømming 25.10.2020, og var der i tre timer med en del venninner.

Svømming er på samme nivå som styrketrening, og det er bare en god måte å forbedre utholdenheten og forbrenne fett men at det også en ypperlig form for styrke. Ved å svømme styrkes innside lår, utside lår , bryst , armer, rygg , skuldre og Mage.

Dette er fordi at svømming gir en svært allsidig styrketrening og involverer alle de muskelgruppene.

Svømming har store helsefordeler som økt overskudd, god søvnkvalitet og bedre humør. Men også bedre kondisjon og styrking av skjelett, muskulatur og ledd. Svømming reduserer smerter i skuldene , nakken og ryggen. Det er 50% redusert risiko for utvikle diabetes og hjerte- og karsykdommer.

---

Sumoutfall: Denne øvelsen er en kombinasjon av de to sumo og utfall. Jeg skal begynne med samme posisjon som utfallsøvelsen. Jeg skal ha en ball for å strake armeene mine der med skal jeg strekke ut bakre kne som tidligere.

Også vri kroppen min 90%. Skal holde tyngden på det fremre, bøyde beinet i rotasjonen. Jeg skal forsøke å holde denne foten i samme posisjon hele øvelsen.

Der med skal det bakre beinet være strakt mens jeg vrir kroppen og ender opp som sumoøvelsen, men med ballen strakt fram i armene. Og fra denne posisjonen skal jeg senke rumpa ned mot bakken uten at ryggen min bøyes. Så vri kroppen tilbake til utfallsposisjonen og gjør der med bevegelsen på nytt.

---

Styrketrening er det det som gir oss en velproporsjonert kropp og helsefordeler. Styrketrening er det som styrker skjelettet, leddene, musklene og det bidrar til å forbygge arbeids og belastningsskader og beinskjørhet.

Styrketrening er det som styrker lunger, hjerter og gir oss bedre fordøyelse, nattsøvn og et bedre forhold til vår egen kropp. Det kan redusere symptomer og kroniske sykdommer som ryggsmerter, fedme, hjertesykdom, diabetes.

Bevegelighetstrening er det som bidrar til å sikre at vi kan utføre styrketrening og idrettsspesifikke bevegelser korrekt.

Det er fordi at dette reduserer faren for feilbelastninger og skader i det lange løp.

Få gratis tilgang til oppgaven

Last opp en av dine egne oppgaver og få tilgang til denne. Det tar bare 2 minutter