Egentrening del 2 | Kroppsøving

Innholdsfortegnelse
Egentrening del 2

Styrketrening - teoridel
Treningsmetoder:
- Statisk muskelarbeid:
- Dynamisk muskelarbeid:
- Utholdende dynamisk styrke:
- Maksimal dynamisk styrke:
- Fysiske & psykiske ferdigheter:

Periodeplan egentrening
- Ferdighetsmål:
- Kunnskapsmål:
- Belastning & tilpasning:
- Variasjonen:
- Progresjon:
- Spesifisitet:
- Kontroll:

Øktplan

Utdrag
I denne egentreningsoppgaven så skal jeg kunne planlegge, gjennomføre og vurdere periodeplanen i kroppsøvingstimene og utenom skolen.

Jeg har laget en periodeplan, der jeg skal oppfylle målene jeg har satt for meg. Temaet jeg skal fokusere på i denne periodeplanen er styrketrening.

Ferdighetsmålet jeg har satt for meg i denne periodeplanen er å «Utføre alle øktene som er i periodeplanen».

---

Styrketrening er en treningsform som passer for alle, uansett kjønn, alder eller funksjonsnedsettelse vil en slik trening gi et bedre og sunnere liv.

Styrketrening gir deg nemlig ikke bare en velproporsjonert kropp, men også en god del helsefordeler.

Det styrker, musklene, skjelettet og leddene og bidrar dermed til å forebygge arbeids- og belastningsskader og beinskjørhet.

Samtidig styrker det både hjerte og lunger, gir deg en bedre fordøyelse, balanse, nattesøvn, selvtillit og et bedre forhold til din egen kropp.

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå