Bruken av treningsnsprinnsippene belastning og tilpasning

Oppgavebeskrivelse
Oppgave 1
Hvorfor jeg valgte å forbedre utholdenhet og styrke
Belastning og tilpasning
- Her er min periodeplan:

Innledning
I fotball så deler vi treningsåret inn i flere perioder. Derfor varierer trenings innholdet ut ifra om det er kampsesong, sesongoppkjøring og forberedelsesperioden.

Treningprinsipper kan være lurt å bruke hvis man ønsker å planlegge treningen, på denne måte oppnår du de resultatene du vil og en best mulig prestasjonsutvikling.

Utdrag
Grunnet til at jeg valgte å sette søkelys på styrke er fordi i fotball får vi bruk for både maksimal, utholdende og eksplosiv muskelstyrke. I en fotballkamp vil du mest sannsynlig gå i mange dueller med motstandere.

Når slike situasjoner forekommer, vil man få god bruk for maksimal styrke der du må jobbe hardt og gi maks for å vinne duellen.

Eksplosiv styrke er veldig sentralt i fotball, vi kan definere eksplosiv muskel styrke som evnen til å utvikle stor kraft hurtig. Eksempler på når dette er effektivt er for akselerasjonshurtigheten.

Som sagt for en spiller som meg som står høyt i banen kreves det at musklene mine utvikler stor kraft effektivt slik at jeg for eksempel skal løpe raskere enn motstandere og først på ball.

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå