Innholdsfortegnelse
Oversikt over teksten
Nærlesing
Retorikk og argumentasjon i annonsen
Utdrag
Jeg har valgt å snakke om bilde nummer 2 «Lerum eplejus». Denne reklameannonsen har Lerum laget for sin nye pakning på en eplejus. Denne reklamen har vært i trykk i diverse aviser, blader og den har blitt vist på busstopp og på TV.
I en reklame så skal man som sagt reklamere for produktet, som er vist. Man vil at folk skal kjøpe eller bruke det.
Målgruppen for denne reklamen er for frokostglade nordmenn i alle aldre, med tanke på at vi nesten alle sammen drikker eplejus.
---
Blikkfanget i denne reklameannonsen er nok kartongen med eplejus. Denne reklamen er delt oppbygd av to bilder. I forgrunnen ser vi en kartong med eplejus, og det er plassert grønne epler i produktet som de prøver og presentere.
Dette har de nok sikkert gjort for at vi skal assosiere med at juicen er frisk og god. I bakgrunnen ser vi en eplebygd i sogn, der ingrediensene til produktet kommer fra. Overskriften til produktet er «Ny pakning» eller «laga av folk som ikkje er eplekjekke».