Lerum eplejus, reklame analyse | 5 i karakter

Innholdsfortegnelse
Oversikt over teksten
Nærlesing
Retorikk og argumentasjon i annonsen

Utdrag
Jeg har valgt å snakke om bilde nummer 2 «Lerum eplejus». Denne reklameannonsen har Lerum laget for sin nye pakning på en eplejus. Denne reklamen har vært i trykk i diverse aviser, blader og den har blitt vist på busstopp og på TV.

I en reklame så skal man som sagt reklamere for produktet, som er vist. Man vil at folk skal kjøpe eller bruke det.

Målgruppen for denne reklamen er for frokostglade nordmenn i alle aldre, med tanke på at vi nesten alle sammen drikker eplejus.

---

Blikkfanget i denne reklameannonsen er nok kartongen med eplejus. Denne reklamen er delt oppbygd av to bilder. I forgrunnen ser vi en kartong med eplejus, og det er plassert grønne epler i produktet som de prøver og presentere.

Dette har de nok sikkert gjort for at vi skal assosiere med at juicen er frisk og god. I bakgrunnen ser vi en eplebygd i sogn, der ingrediensene til produktet kommer fra. Overskriften til produktet er «Ny pakning» eller «laga av folk som ikkje er eplekjekke».

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå