Kortsvar TINE-reklame | Analyse

Innledning
Reklamen Det er her vi kommer fra er ikke åpenbart en reklame om melk, men heller det norske folk og nasjonens røtter. Målet med denne reklamen er å vekke en følelse av nasjonalromantikk og sannsynligvis knytte denne følelsen til TINE sine produkter.

Utdrag
Reklamen viser nasjonalromantiske trekk gjennom både tekst og bilde. Norsk identitet kommer ofte fra å skille oss fra danskene, og det mest åpenbare skillet ligger i landskapet fylt med fjell, noe denne reklamen viser mye av.

De typisk norske fjellene er dominerende og mektige i filmen, og trekker med sitatet «en gang var det her ute alt skjedde, det var her konger falt og store avgjørelser ble tatt» linjer mellom vikingtiden og bøndene som er der nå. De forhøyer hva vi vanligvis ser på som et krevende men lite prestisjefylt yrke til noe sammenlignbart med kongelighet.

Få gratis tilgang til oppgaven

Last opp en av dine egne oppgaver og få tilgang til denne. Det tar bare 2 minutter