Freia | Analyse | Reklame

Innledning
For omtrent 10 år siden lanserte Freia for en ny melkesjokolade. Den nye Freia melkesjokoladen har biter av kvikklunsj og havsalt i. Den ble først vist på TV, men kan nå sees over hele nettet, som for eksempel på YouTube.

Freia prøver å friste og nå ut til alle aldre, men kanskje spesielt ut til de som er glad i sjokolade og turer.

Fordi Kvikk Lunsj har alltid blitt fremstilt som en tursjokolade, og samtidig så kan vi se norske fjell og natur på reklamen.

Utdrag
Som nordmenn så vil vi føle oss skikkelig norske ved å se reklamen og vi kan kjenne igjen nasjonalromantikken i oss. Dette gjør det også lettere å kjøpe den om man skal på tur, fordi man forbinder denne sjokoladen med rask energi til å spise på turen sin.

Sjokoladen fremstilles som mer sunn enn det den er også, fordi Freia har gått vekk fra det usunne stemplet ved å vise at sjokoladen passer inn i naturen. Det er derfor den når perfekt ut til alle.

På reklamen så har det blitt brukt et totalt utsnitt, hvor hele fokuset er på kua fra topp til tå, men også omgivelsene rundt som det blir mindre fokus på.

Dette appellerer til følelsene våres, altså patos. Dette er fordi kua ut på tur blir satt i fokus, noe som gjør at mottakerne forbinder den med melkesjokolade og tur.

Noe som gjør at vi får en ekstra trang til å ville gå på tur bare for og spise Kvikk Lunsj. Det ser jo så deilig ut å gå på tur med sjokolade man kan spise med god samvittighet!

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå