Jordas hjerte reklameanalyse | Norsk oppgave

Innledning
Stopper regnskogen, stopper alt. Denne oppmerksomhetsvekkeren, utformet av Regnskogfondet, ble i september 2020 publisert av Aftenposten Innsikt da fondet så det nødvendig å opplyse om konsekvenser coronaviruset har skapt.

Regnskogen lider en sakte død, og den pågående pandemien har forverret situasjonen for regnskogen og artene som befinner seg i den, også menneskene.

Annonsen vil reise bevissthet da den appellerer gjennom å vise skogens og menneskets sårbarhet i situasjonen som har oppstått dette året.

I selve annonsen ser vi først og fremst Célia Xakriabá. Hun er en anerkjent urfolksaktivist og forkjemper for urfolks rettigheter.

Célia er iført en praktfull drakt som gir ære til hennes stamme og viser tilhørighet til folket sitt. På hodet bærer hun et stort og nærmest hederlig hodeplagg med mange fjær på rekke.

Utdrag
Avsendere, Regnskogfondet, har siden 1989 jobbet for å skape en verden hvor miljøet verden over er beskyttet og menneskerettighetene er oppfylt. Dette har vært deres hjertesak i alle år og vil fortsette å være det.

Dette er to globale kamper som krever enormt med ressurser, og det er i regnskogen at kampene krysser hverandre. Regnskogen har en livsnødvendig jobb for alle arter på planeten vår.

Den står ansvarlig for produksjonen av mesteparten av oksygenet til alle levende vesener, og er med på å sikre matproduksjon verden over med alt vannet den pumper ut.

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå