Fremtiden bestemmer | Analyse

Innledning
I denne teksten skal jeg forklare om hvordan reklamen «Fremtiden bestemmer» har brukt retorikken til å påvirke oss som målgruppe. Statskraften prøver å gi oss en slags «wake up call» i reklamen som ble publisert den 17. aug 2020.

Med det har de også gitt målgruppen en slags spørsmål som man kan sitte og tenke over «hvem er det som bestemmer over oss og fremtiden?»

Utdrag
Å bruke barn sin stemme kan være veldig smart, spesielt når det kommer på fremtiden og at barna representerer det som kommer og er de som skal ta ansvaret på naturen om ti år.

På starten av reklamen ser vi ungdommer i forskjellige plasser i naturen, der har statskraften brukt patos for å påvirke målgruppen for at barna og ungdommer lever allerede i risiko og har lite muligheter på grunn av globaloppvarmingen.

Å spille på følelsene til publikum, skremme eller få de voksne til å tenke over barna. De har også brukt sterke bilder til å vise frem ideen på en enklere måte uten å snakke for lange eller lese lange tekster.

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå