Analyse av Kvikk Lunsj reklame

Innledning
Reklameannonsen, som vi ser under, er laget av Freia. «Nyhet Melkesjokolade har fått litt Kvikk Lunsj i seg» er laget av Freia og er en del av Freias nylanseringskampanje for 2010. Markedskommunikasjon er et viktig middel for å formidle informasjon fra senderen, eller selgeren, til mottakeren, kjøperen.

Markedskommunikasjon består av flere deler. Avsender, budskap, koding, kanal(er), dekoding, mottaker, tilbakemelding og støy som jeg bruker for å analysere reklamen «Nyhet Melkesjokolade har fått litt Kvikk Lunsj i seg» som vi kan se under.

Utdrag
Reklamen består av flere kjente elementer. Teksten i reklamen er ment som informasjon om det nye produktet.

Dette ser vi i hvordan teksten inneholder ikke noe slagord eller lignende. Det sier «Nyhet» med rød skrift og resten av teksten er i hvit for at teksten skal være mer tydelig med fjell og himmel bakgrunnen som er i mer grå-blåe farger.

Kuene har på norske strikkeluer som skal gi inntrykket av at de er norske. Kuene er på et fjell for å vise at Freias sjokolade er god å ha med på tur. Vi kan også se noen gamle ryggsekker med termos og kopper framfor.

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå