Analyse av Kvikk Lunsj reklame

Innledning
Reklameannonsen, som vi ser under, er laget av Freia. «Nyhet Melkesjokolade har fått litt Kvikk Lunsj i seg» er laget av Freia og er en del av Freias nylanseringskampanje for 2010. Markedskommunikasjon er et viktig middel for å formidle informasjon fra senderen, eller selgeren, til mottakeren, kjøperen.

Markedskommunikasjon består av flere deler. Avsender, budskap, koding, kanal(er), dekoding, mottaker, tilbakemelding og støy som jeg bruker for å analysere reklamen «Nyhet Melkesjokolade har fått litt Kvikk Lunsj i seg» som vi kan se under.

Utdrag
Reklamen består av flere kjente elementer. Teksten i reklamen er ment som informasjon om det nye produktet.

Dette ser vi i hvordan teksten inneholder ikke noe slagord eller lignende. Det sier «Nyhet» med rød skrift og resten av teksten er i hvit for at teksten skal være mer tydelig med fjell og himmel bakgrunnen som er i mer grå-blåe farger.

Kuene har på norske strikkeluer som skal gi inntrykket av at de er norske. Kuene er på et fjell for å vise at Freias sjokolade er god å ha med på tur. Vi kan også se noen gamle ryggsekker med termos og kopper framfor.

Få gratis tilgang til oppgaven

Last opp en av dine egne oppgaver og få tilgang til denne. Det tar bare 2 minutter