Analyse av Hvorfor begynner TORO med klimamerking | 5 i karakter

Innledning
Reklamen til Toro «Hvorfor begynner TORO med klimamerking?» ble publisert i Aftenposten 24. Mai 2019.

Annonsen forteller oss om hvor mye TORO bryr seg om klimaendringer og miljøet, og retter mot det norske folk om at de skal velge klimasmarte varer i butikken.

Målgruppa her er yngre voksne, folk som kjøper TORO sine varer og de som viser engasjement til dette temaet.

Utdrag
Annonsens logos styrkes ved at TORO forteller om hvor mye summen av alle utslipp fra emballasje, produksjon, transport må ligge på for hver porsjon for å få klimamerket som er med på å velge mer miljøvennlige produkter i butikken;

«For å få klodemerket må summen av alle utslipp ligge under 0.8 kr CO2e per porsjon.». De kommer med saklige og gode argumenter.

Den forteller også at dette er nivået vi må ligge under hvis vi skal klare å nå FNs klimamål. Ved å gi slik informasjon og fakta har de styrket etosen, og gitt folk mer håp om at det er en mulighet at vi sammen kan nå målet.

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå