Reklameanalyse Norsk Tipping

Medie- og informasjonskunnskap

Reklameanalyse Norsk Tipping

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

I denne teksten ser vi hvordan Norsk Tipping har engasjert seg i lokalsamfunnets sports- og fritidstilbud. De har brukt demografisk...

Media – aviser, tv, radio og Internett

Medie- og informasjonskunnskap

Media – aviser, tv, radio og Internett

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

I dag kommer vi stadig borti ord og uttrykk som "media", "medier", "massemedier", og hvordan "massemediene påvirker oss", uten at vi a...

Analyse av “Kavli Kaviar” reklamen

Medie- og informasjonskunnskap

Analyse av “Kavli Kaviar” reklamen

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

Kavli Kaviar reklamen handler om en liten familie på tre som sitter rundt middagsbordet. De serverer saltpølse på brødskiven til ba...

Den fjerde statsmakt: Pressen

Medie- og informasjonskunnskap

Den fjerde statsmakt: Pressen

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

I dagens samfunn i Norge snakkes det ofte om tre forskjellige statsmakter: Stortinget, som har den lovgivende og regellagende makten, r...

Biletanalyse Kampen for tilværelsen | Medie- og

Medie- og informasjonskunnskap

Biletanalyse Kampen for tilværelsen | Medie- og

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

Kristian Kroghs oljemaleri "Kampen for tilværelsen" er et kunstverk som reflekterer kunstnerens ønske om å skildre samfunnsproblemer...

Reklame av Statens vegvesen sin –  “husk bilbelte”

Medie- og informasjonskunnskap

Reklame av Statens vegvesen sin – “husk bilbelte”

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

Oppgave 3: Kan du reformulere denne setningen og gjøre den unik? Undersøk den sammensatte teksten og vurder i hvilken grad meldingen...

Fatale nettmøter

Medie- og informasjonskunnskap

Fatale nettmøter

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

Bruk av chatte-tjenester blir stadig mer omtalt i mediene, spesielt i forbindelse med tragiske hendelser der tenåringsjenter har blitt...

Reklamens makt

Medie- og informasjonskunnskap

Reklamens makt

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

Selv om det kanskje ikke virker slik, har reklame vært et relativt nytt fenomen i historien. Det ble først introdusert slik vi kjenne...

iPhone: Ikke lenger kongen av smarttelefoner

Medie- og informasjonskunnskap

iPhone: Ikke lenger kongen av smarttelefoner

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

Selv om Apple tradisjonelt har ledet an i utviklingen av smarttelefoner, er situasjonen annerledes nå. Etter at Iphone 5 ikke innfridd...

Fra røyksignaler til tekstmeldinger

Medie- og informasjonskunnskap

Fra røyksignaler til tekstmeldinger

Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star Grey Star

0 av 5 stjerner

Måtene vi kommuniserer på endrer seg stadig, og i dag har vi en overveldende mengde forskjellige verktøy til rådighet. Internett, m...