Coca Cola | Konkuransemidlene | 5 i karakter

Innholdsfortegnelse
Coca-Cola 2
Teori 2
Produkt 2
produktet betyr alt 3
Produktverdihierarkiet 3
Typer av produkter 4
Sortimentspolitikk 5
Produktets livsløp 5
Pris 6
Distribusjon 7
Markedskommunikasjon 8
Hovedoppgave 9
produkt 9
Pris 13
Distribusjon 15
Markedskommunikasjon 16
Hvordan på virker Corona viruset Coca Cola Company? 18
kilder 19

Utdrag
Coca-Cola
I denne oppgaven har vi fått i oppgave om å forklare de fire konkurransemidlene ved hjelp av et selvvalgt selskap.

Og jeg har valgt Coca-Cola, fordi jeg drikker mange av produktene deres, og i tillegg at jeg er nysgjerrig på hvordan de markedsfører produktene sine.

Coca-Cola Company er et amerikansk multinasjonalt selskap, og produsent, forhandler og markedsfører ikke-alkoholdig drikkevarer.

Historien startet da en farmasøyt i Atlanta, John S. Pemberton skapte en særegen smaksdrikk som kunne selges ved brusfontener.

Han lagde en smaksatt sirup, tok den med til apoteket sitt i nabolaget, hvor det ble blandet med kullsyreholdig vann og ble ansett som utmerket av de som prøvde det.

Pembertons partner Frank M. Robinson, blir kreditert for å ha gitt drikken navnet Coca-Cola, i tillegg til å utforme det varemerke, distinkte manuset som fortsatt brukes.

Før han døde i 1888 solgte Pemberton deler av virksomhet til forskjellige parter, med størstedelen av interessen solgt Atlanta forretningsmannen, Asa G Candlers.

Under Candelers ledelse utvidet distribusjonen av Coca-Cola seg til brusfontener utenfor Atlanta. I 1894, imponert av den økende etterspørselen etter Coca-Cola og ønsket om å gjøre drikken bærbar

installerte Joseph Biedeharn tappemaskiner på baksiden av sin Mississippi-brusfontene, og ble den første som la Coca-Cola på flasker.

Den første markedsføringsinnsatsen i Coca-Cola-historien ble utført gjennom kuponger som promoterte gratis prøver av drikken.

Regnet som en nyskapende taktikk tilbake i 1887, ble kupong etterfulgt av avisreklame og distribusjon av reklameartikler som hadde Coca-Cola-skriptet til deltakende apotek.

---

Produkt
Produkt er mye mer enn dagligvarer, klær, biler og sykler. Produkt er alt vi kan kjøpe i butikker, og som dekker våre behov.

Det vil si melk, brød, frukt, grønnsaker, middagsmat, klær, biler, sykler, mobiltelefoner og mye mer.

I markedsføringen omfatter produktbegrepet ikke bate vare, men også tjenester. Togreiser, treningstimer, teaterforestillinger og hårklipp regnes også som produkter.

produktet betyr alt
om vi hadde spurt tilfeldige mennesker om hva markedsføring var, ville de sikkert svart at det er det samme som reklame, altså det vi blir møtt med hver dag på nettet, i butikken, i aviser og blader og på tv.

Men det ikke slikt, reklame kan ikke gjøre jobben alene. Men det vi ikke tenker på er at produktet er den viktigste delen av markedsføringen.

Hvis et bilmerke får ord på seg for å være dårlig, blir ikke produktet noe bedre om man bruker aldri så mye reklame.

Så det viktigste i markedsføringen er å skape et best mulig produkt. Så kan vi bruke de andre konkurransemidlene til å støtte opp produktet.

Bytt til nytt Last opp en av dine oppgaver, og få tilgang til denne oppgaven
  • Oppgaven blir kvalitetssjekket
  • Vent i opptil 1 time
  • 1 nedlastning
  • Minst 5 i karakter
Premium Fast lav pris pr. måned Få tilgang nå