Innledning
Annonsen «redd verden litt hver dag» er en annonse gitt er en annonse gitt ut av Svanemerket. Svanemerket er et miljømerke som forteller at et produkt har miljøvennlige ingredienser.

Utdrag
Bilde på etiketten formidler en nedbrent skog som forbli en realitet hvis en ikke gjør en forandring. En forandring som vil si å ta miljøvennlige valg tilknyttet til produkter en kjøper i dette tilfellet.

Hensikten med annonsen er å opplyse om Svanemerket og oppfordre forbrukere til å velge varer med miljø merking." Dette gjøres ved å ta i bruk ulike retoriske appellformer.

Svanemerket appellerer i liten grad til logos, men underteksten tilføyer en del faglig perspektiv om hvilken forskjell du som kjøper utgir når du velger å kjøpe et svanemerke

« Velg miljømerket og bidra til en redusert klimabelastning, bærekraftig ressursbruk og et giftfritt samfunn Nederst er det betegnet en link som gjør det mere logisk og troverdig for kjøperen å kjøpe da en kan søke på mere info om dette produktet og se hvordan det blir produsert og mer generell fakta om en ønsker.