Lerum Eplejuice | Reklameanalyse | Norsk

Innledning
Dette bildet er en reklame for eplejuice. Sjangeren er derfor reklame. Reklame skal reklamere, og man finner de på TV, i avisen, på bussen, og på offentlige steder. I en reklame så skal man som sagt reklamere for produktet, som er vist. Man vil at folk skal kjøpe eller bruke det.

Denne sammenhengene teksten viser en Lerums eplejuice. Eplejuicen i bildet fokuserer på at den er laget med den fineste frukten, og at den er laget i Norge. Den vil også vise at kartongen er bedre enn den var før. Målgruppen er for alle, for de fleste drikker juice.

Den er for eksempel ikke bare laget for barn. Men at alle kan drikke den. Produsenten av juicen, altså ”Lerum”, produserer juice, syltetøy og nektar, med ulike smaker. Hovedkontoret til Lerum ligger i Sogndal, og varene er derfor norske.

Utdrag
Brødteksten er plassert nederst i bildet, i venstre hjørne. Den forstyrrer derfor ikke hovedmotivet, og den sklir naturlig inn bildet. Målformen i teksten er skrevet med sogndialekten, og det skal være med på å vise hvor produktet kommer fra.

Brødteksten gir informasjon at de har vært opptatt av frukt og bær i en veldig lang periode. Det er brukt de fineste fruktene, som er presset på sitt aller beste. Det blir også fortalt om pakningen til produktet. Juicen gir en personlig garanti på et den er i god kvalitet. Man blir også lovet at produktene er meget gode og er produsert på den beste måten.

Få gratis tilgang til oppgaven

Last opp en av dine egne oppgaver og få tilgang til denne. Det tar bare 2 minutter