Capillus produktprosjekt – produktutvikling

Innledning
Vår oppgave var å utvikle et nytt produkt, og å lage emballasjen til dette produktet. Vi skulle også diskutere diverse omstendigheter rundt produktet. Vi har valgt å lage en sjampo som gir deg rett hår, uten å skade håret. Håret holder seg rett i minst 10 dager.

Dette er en produktforbedring, på et vis to eksisterende produkter som er slått sammen i et nytt produkt. Produktet er ved første øyekast en sjampo, men likevel vil vi påstå at det er en sammensetning av disse to produktene, da den også har rettetangens egenskaper.

Innhold
Oppgave 1:
Produktnivåene:
- Kjerneproduktet:
- Det konkrete produktet
- Det forventede produktet.
- Det utvidete produktet
- Det potensielle produktet

Oppgave 2:
Emballering og merking

Oppgave 3:
Oppgave 4:
Oppgave 5:

Utdrag
- Når det kommer til konkurrenter, så vil vi påstå at vårt produkt ikke har noen direkte truende konkurrenter. Dette er grunnet at det - så vidt vi vet, ikke finnes noen leverandører av et produkt med de samme egenskapene som vårt.

Vi konkurrerer imidlertid i mot leverandører av sjampo og rettetenger, da vi må klare å få segmentet vårt til å velge vårt produkt over å bruke andre produkter som kan tilby liknende egenskaper.

Vi må få markedsandeler, derfor konkurrerer vi mot de leverandørene som allerede har markedsandeler. Konkurrenter som rettetang leverandørene GHD, Babyliss og Royale er store og kjente merker som alle har store markedsandeler.

Av kjente sjampo leverandører kan vi nevne f.eks Schwartzkopf, Garnier og L’oreal. Men som sagt, grunnet at deres produkter ikke har de samme egenskapene vårt produkt, har ikke produktet vårt svært direkte truende konkurrenter.

- Vi vet at det er svært mange jenter der ute som er så å si desperate etter å få pinnerett hår, og er villige til å bruke flere timer hver eneste uke på å varmebehandle håret sitt, og på denne måten også skade det. Vi vet at disse betaler svært høye priser for både rettetenger og «fantastiske» sjampoer, noe som forteller oss at dette er et marked som er villige til å betale en høy pris.

Få gratis tilgang til oppgaven

Last opp en av dine egne oppgaver og få tilgang til denne. Det tar bare 2 minutter